Co to jest Adblue?

Adblue jest wodnym roztworem mocznika o stężeniu 32,5% i o wysokiej czystości. Płyn jest otrzymywany z wody zdemineralizowanej i technicznie czystego, niezawierającego substancji obcych mocznika. Techniczne oznaczenie tej substancji to AUS32 w Europie.

Płyn ten nie jest toksyczny, jest ponadto bezbarwny i bezwonny oraz nieszkodliwy dla środowiska, człowieka i nie jest niebezpieczny. Nie jest także dodatkiem do paliwa, jak myślą niektórzy użytkownicy. W samochodzie jest dla niego nie tylko oddzielny zbiornik, ale także osobny wlew.

Jak działa Adblue?

Płyn jest podawany pod wysokim ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz do katalizatora systemu SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) pojazdu z silnikiem zasilanym olejem napędowym. Katalizator ten służy wyłącznie do oczyszczania spalin z tlenków azotu (NOx). Gdy AdBlue dostaje się do jego wnętrza, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Wchodzi w reakcję chemiczną z tlenkami azotu, która kończy się zamianą ich w nieszkodliwy dla środowiska azot i parę wodną.

Dlaczego stosujemy Adblue?

Z myślą o bezpieczeństwo środowiska naturalnego ponieważ ABlue bezpośrednio wpływa na redukcję szkodliwych tlenków azotu (NOx), odpowiedzialnych za kwaśne deszcze i efekt cieplarniany, do nietoksycznych substancji. W konsekwencji, płyn ten umożliwia zmniejszenie ilości spalin, emitowanych przez pojazd co pozwala spełnić rygorystyczne normy jakie Unia Europejska wprowadziła od 2014 roku w zakresie emisji spalin przez pojazdy mechaniczne. Unia Europejska normą EURO 6 ograniczyła dopuszczalną emisję spalin, w tym emisję tlenku azotu (NOx) z dotychczasowych 180 mg/km (EURO 5) do poziomu 80 mg/km. Dzięki zastosowaniu AdBlue® możliwe jest oczyszczenie spalin oraz redukcja tlenków azotu do poziomów wyznaczonych przez unijne przepisy.